Medio december 1996 ben ik gaan werken bij The Filmstones. Een reclame-productiebedrijf dat commercials maakt en het post productieproces begeleidt totdat de commercial op televisie of in de bioscoop wordt vertoond. Ik leerde werken met AVID Media Composer en startte met het monteren van castingtapes (deze montage laat voor een reclamebureau een ‘collage’ van kandidaten zien die voor een project in aanmerking komen). 

Al snel monteerde ik mijn eerste echte tv en bioscoop-commercial: de introductie van de Hyundai Coupé. Voor het draaien van de beelden werd uitgeweken naar het Spaanse Almeria en voor de muziek werden de rechten gekocht van ‘The Final Countdown’ de mega hit van de Zweedse band Europe. De commercial was lange tijd te zien op televisie en in de bioscoop. Daarmee was de toon van mijn carrière gezet. The Filmstones was ook actief binnen de Nederlandse televisiezenders en na mijn succesvolle debuut mocht ik me bij hen verder ontwikkelen op televisie-activiteiten.

Sinds 1999 ben ik als freelancer werkzaam en tot op de dag van vandaag werk ik als editor voor zowel de publieke als commerciële zenders. Zie portfolio voor mijn uitgebreide CV. Een van mijn klanten is ‘EenVandaag’. Ik werk al 15 jaar voor deze dagelijkse actualiteitenrubriek van AVROTROS met een gemiddelde kijkdichtheid van1 miljoen kijkers per dag.

Naast het monteren van televisieprogramma’s produceer, film en monteer ik bedrijfsfilms, voor onder andere KLM, Transavia en MontBlanc. Zie de pagina corporate voor meer informatie over mijn ervaring met bedrijfsfilms.

Maurits Dijksterhuis

Biff media